Page 18 - Karaman Arge Bülteni Ocak 2025
P. 18
Karaman'da Eğitimcilere
TÜBİTAK 2204 Araştırma
Projeleri Hazırlama Semineri
Karaman İl Millî Eğitim Müdürlüğü Strateji Geliştirme Şubesi Ar-Ge Birimi koordinasyonunda, TÜBİTAK-BİDEB 2237-A Programı
desteğiyle düzenlenen "2204 A/B Araştırma Projeleri Hazırlama Semineri", 23-24 Kasım 2024 tarihlerinde Karaman Bilim ve Sanat
Merkezi (BİLSEM) ev sahipliğinde gerçekleştirildi. Seminere, il genelinde görev yapan 45 eğitimci katıldı.
Seminerde, araştırma projeleri hazırlamanın tüm aşamaları detaylı şekilde ele alındı. Katılımcılar; yöntemoloji, literatür taraması,
proje tasarımı ve yazımı gibi konular hakkında derinlemesine bilgi edindi. Ayrıca başarılı proje hazırlama stratejileri, bütçe yönetimi
ve etkili iletişim yöntemleri gibi uygulamalı bilgiler de aktarıldı. 6 atölye çalışmasında, eğitimciler bu süreçleri doğrudan deneyimleme
fırsatı buldu.
Seminerin açılış programına katılan Karaman İl Millî Eğitim Müdürü Mehmet Çalışkan, seminerin düzenlendiği okulda
gerçekleştirilen resim sergisinin açılışını da yaparak etkinlik hakkında bilgi aldı. İl Millî Eğitim Müdür Yardımcısı İsmail Kılınç ise açış
konuşmasında şu ifadelere yer verdi: "Siz değerli öğretmenlerimizin rehberliğinde proje hazırlama sürecindeki zorlukları aşmayı ve
başarıya ulaşmayı hedefliyoruz. Öğrencilerimizin geleceğe daha hazır bir şekilde ilerlemelerine katkı sağlamak adına bu seminere
verdiğiniz destek için minnettarız. Hafta sonu zaman ayırarak bu değerli seminere katıldığınız için sizlere teşekkür ediyor, hep birlikte
nice başarılar elde edeceğimize inanıyorum." dedi.
Seminer, Necmettin Erbakan Üniversitesi'nden Prof. Dr. Mehmet Hacıbeyoğlu ve Doç. Dr. Mücahit Yılmaz ile Karamanoğlu
Mehmetbey Üniversitesi'nden Prof. Dr. Cihat Abdioğlu, Prof. Dr. İdris Nebi Uysal, Doç. Dr. Fuad Bakioğlu ve Dr. Öğretim Üyesi Ali
Bayer'in rehberliğinde gerçekleştirildi. Alanında uzman akademisyenler, eğitimcilerin proje hazırlama süreçlerine birebir destek
sağlayarak, tecrübelerini paylaştılar.
Bu seminer, Karaman'da görev yapan öğretmenlerin bilimsel araştırma kültürünü geliştirmesi ve öğrencilerin projelere olan ilgisini
artırması açısından önemli bir adım olarak değerlendirildi.
AR-GE
17